کد خبر: 4297337
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۲
گزارش ایکنا از اولین روز رویداد نوآوری و اربعین

تشکیل گروه‌های ایده‌پرداز اربعین و تلاش برای تبدیل خلاقیت به محصول 

۱۲ گروه با محوریت ۱۲ ایده اربعینی در اولین روز از رویداد نوآوری در اربعین تشکیل و با راهنمایی منتورها تلاش برای تبدیل ایده‌ها به محصول آغاز شد. 

۱به گزارش خبرنگار ایکنا، در برنامه بعد از ظهر رویداد سه‌روزه «نوآوری و اربعین» که به همت مرکز نوآوری شفق در محل «صندوق نوآوری و شکوفایی» در حال برگزاری است، نیازسنجی درست در مسیر اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت. 

در این قسمت عباس طهرانی، مدیر دیجیتال‌مارکتینگ و مرتضی تسخیری، کارآفرین و تسهیلگر حوزه کسب و کار در قالب گفت‌و‌گو به صورت تمرینی با شرکت‌کنندگان که از شهرهای مختلف کشورمان در این رویداد شرکت کرده‌اند، به بررسی نیازهای مسیر پیاده‌روی اربعین پرداختند.

طهرانی در این بخش تصریح کرد: ایده‌پرداز باید بین خواست و تمایل خود و نیاز حقیقی مخاطب تمایز قائل شود و اعتبارسنجی درستی از نیازها داشته باشد. 

وی افزود: عوامل حیاتی موفقیت در کمپین‌ها شامل بالا بودن شاخص ارزش مشارکت(به شدت ساده باشد و افراد به راحتی بتوانند در آن مشارکت کنند)، معقول بودن و قابل دسترس بودن نتیجه، بالا بودن اولویت درک شده موضوع در بازه اجرا برای مخاطب هدف، رسیدن پیام کمپین به اقتباسگران اولیه از لحاظ کمی و کیفی در بازه اولویت و شکستن مرز اولین بودن در بازه حیاتی زمانی است. 

طهرانی ادامه داد: عوامل کمک‌کننده در موفقیت کمپین نیز شامل محتوای انگیزه‌برانگیز باشد، بر کنش‌های روزمره سوار شویم، شرکت در کمپین لذت‌بخش باشد، مخاطب از دیدن و اشتراک‌گذاری منفعتی کسب کند، محتوا احساسی باشد، محتوا داستان داشته باشد، هدیه‌های ساده و ارزان اما ماندگار به مخاطب اهدا شود و محتوا نمود بصری زیبا داشته باشد، است. 

در ادامه شش حوزه مدیریت اجتماعی بحران و آسیب‌های رفاهی، سلامتی و امنیتی؛ بازنمایی اجتماعی زن، کودک و گروه‌های کمتردیده شده؛ شکاف روایت و ضعف UGC(محتوای تولید شده مخاطبان)؛ فقدان روایت‌های اصیل و خانوادگی از تجربه اربعین؛ فقدان پلتفرم‌های تعاملی و ابزارهای همراه خانواده برای سفر اربعین و نبود محصولات رسانه‌ای نوآورانه و جذاب برای کودکان و نوجوانان به ایده‌پردازان معرفی و از آنها دعوت شد که در یکی از این محورها ایده‌پردازی کنند.

مرتضی تسخیری، کارآفرین و تسهیلگر حوزه کسب و کار در ادامه نحوه ارائه یک‌دقیقه‌ای ایده‌ها(پرزنت کردن) را به ایده‌پردازان آموزش داد و گفت: طی یک دقیقه سلام و معرفی خود، بیان اسم و عنوان ایده، بیان نیاز ذی‌نفع، راه‌حل و افرادی که می‌توانند به شما در موفقیت ایده کمک کنند، باید بیان شود.

در بخش بعدی افراد صاحب‌ایده، ایده‌های خود را تشریح و به تشکیل گروه برای طراحی روند تبدیل ایده به محصول، اقدام کردند. پس از تشکیل ۱۲ گروه با محوریت ۱۲ ایده نیز توصیه‌های لازم در جهت ارتقای ایده‌های اولیه مطرح و اولین روز رویداد «نوآوری و اربعین» به پایان رسید. 

یادآور می‌شود، فردا گروه‌ها، نوشتن بوم کسب و کار را طی دو کارگاه آموزش می‌بینند و در روز سوم نحوه ارائه ایده‌ها و جذب سرمایه‌گذاران آموزش داده شده و به صورت عملی تمرین می‌شود و در نهایت گروه‌های برتر معرفی و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha